Este structura din componenţa Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene „Aurel Vlaicu” care are ca misiune formarea şi dezvoltarea deprinderilor de pilotaj ale studenţilor din Academia Forţelor Aeriene şi ale sublocotenenţilor absolvenţi, precum şi ridicarea nivelului de instruire în zbor a personalului navigant propriu pentru îndeplinirea cu succes a misiunilor ordonate.
Fabricarea IAK-52 a început în anul 1976, după un proiect aparţinând Institutului OKB Iakovlev din Moscova. Destinaţia iniţială a avionului a fost în exclusivitate pentru şcolile de antrenament militare.
Avionul este considerat foarte sigur, are o excelentă manevrabilitate şi un comportament deosebit în acrobaţie. Cabina este amenajată cu două posturi de pilotaj independente, cel din faţă fiind destinat elevului. Aparatura este de tip clasic pentru zbor de zi, având posibilităţi şi de zbor dirijat radio (prin radiocompasul ARK-15M). Fuselajul are o structură tip semi-monococă.
Avionul a intrat în înzestrarea Forţelor Aeriene Române în anul 1985 şi este în dotarea Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene „Aurel Vlaicu”.
Instalaţia de forţă: un motor cu piston M-14P, cu o putere de 360 CP.
Dimensiuni:
Greutatea:
Armament: nu.
Echipaj: 2.
Performanţe:
Începând cu anul 1971, ICA Braşov a fabricat aproximativ 250 elicoptere sub denumirea de IAR 316 B, atât pentru Forţele Aeriene Române cât şi pentru alte instituţii sau beneficiari externi. Elicopterul este destinat pentru şcoală şi antrenament, dar poate executa misiuni de căutare şi salvare în cazul producerii unor accidente, catastrofe şi/sau calamităţi naturale.
Elicopterul IAR 316 B a intrat în serviciul Forţelor Aeriene începând cu anul 1971 şi este în dotarea Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene „Aurel Vlaicu”.
Instalaţia de forţă: un motor turbopropulsor Turbomeca Artouste, cu o putere de 550 CP.
Dimensiuni:
Greutatea:
Armament: 200 kg de acroşaje exterioare, ce pot include rachete antitanc dirijate, blocuri de proiectile reactive, bombe clasice, gondole cu mitraliere, gondole radiohidroacustice.
Sarcina utilă: 650 kg.
Echipaj: 3.
Performanţe:
Dezvoltarea acestui avion de antrenament avansat şi atac uşor a fost demarată în anii ’70, fiind primul avion reactiv proiectat şi realizat integral în România. Primul prototip realizat a efectuat primul zbor în 21.12.1985. IAR-99 este un avion integral metalic, simplu din punct de vedere constructiv.
IAR-99 a intrat în serviciul Forţelor Aeriene în anul 1988 şi este în dotarea Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene „Aurel Vlaicu”.
Instalaţia de forţă: un motor cu reacţie Rolls Royce Viper Mk 632-41M, cu o forţă de tracţiune de 17,79kN.
Dimensiuni:
Greutatea:
Armament:
Echipaj: 2.
Performanţe: